onsdag den 10. september 2008

blogger.com

I uge 37 skal vi lave vores første projekt på 46h, nemlig vores helt egen blog. Bliver spændende at se, hvordan det kommer til at gå, og hvilke resultater der kommer ud af det! :)

Det overordnede tema for ugen er "Social Media" og vores opgave lyder sådan: "At oprette og designe jeres egen individuelle blog, hvor i skaber jeres profil med manifest og portfolio. Minimun 5 indlæg."

Og til dem der ikke lige er helt klar over, hvad et manifest er, har jeg slået det op på nettet: "Et manifest er en tekst som danner grundlaget for en ideologi, en kunstnerisk retning eller en anden slags kulturel bevægelse, ved at gøre rede for principperne og intentionerne som ligger til grund". Sagt på en anden måde, skal jeg finde 5 dogmer/regler, som jeg skal arbejde ud fra. Ydermere skal jeg finde et ikon til hver regel. Reglerne og ikonerne vil blive lagt ind senere (mangler stadig at finde ikoner nemlig).

En anden ting vi skal arbejde udfra, når vi skaber vores profil, er 3 tags vi har fået af nogle andre fra klassen. Jeg har fået mine tags af Tobias og Tomas og de er: sjov, smilende og sympatisk. Jeg er selvfølgelig meget glad for mine tags - hvem vil ikke gerne være sjov, smilende og sympatisk? - men hvordan får man liiiige de ting med ind i et profilbillede??! Nårh... der er da lidt at tænke over i ugens løb...

- Sandra

Ingen kommentarer: