onsdag den 17. september 2008

En lille hurtig opgave...

I visualisering fik vi i mandags en lille hurtig opgave. Vi skulle finde et citat eller ligende, som vi efterfølgende skulle fremhæve meningen i, kun ved hjælp af skrifttyper og skriftfarver. Jeg valgte citatet "The secret og life is not to like what you do, but to do what you like". Jeg har valgt netop det citat, da det giver meget mening for mig, og så synes jeg der er mange muligheder for at fremhæve meningen i det. Det første resultat kom til at se sådan her ud:


Det var hvad tiden tillod den dag. Men jeg var ikke helt tilfreds med resultatet, så jeg har arbejdet lidt med det efterfølgende af flere årsager, jeg var bl.a. ikke helt tilfreds med, at der var så meget luft i billedet. Resultat blev således:



Jeg har nu valgt at lave baggrunden grå, en neutral farve som ikke stjæler noget af opmærksomheden fra resten, derefter har jeg valgt, at de ord som ikke har nogen central betydning, blot skal være hvide og i en almindelig skrifttype, nemlig Times New Roman. "Secret" har jeg valgt at lave i en skrifttype der har et præg af mysterie og hemmeligheder over sig, samtidig har jeg valgt farven sort til ordet, da det fremhæver meningen. "Not" har jeg valgt at lave i store fede bogstaver, igen for at fremhæve meningen og farven rød, forbinder man jo især med lyskurve i trafikken. "Like" og "do" har jeg valgt at skrive i blå, da det er en kontrast til både hvid, grå og rød, dermed får jeg fremhævet orderne. Jeg har også valgt at netop disse ord skal være i en skrifttype, der nemt kan forveksles med en almindelig håndskrfit. "But to" er i farven grøn igen på grund af tanken om lyskurve i trafikken. Jeg er blevet rimelig tilfreds med resultatet....

- Sandra

Ingen kommentarer: