onsdag den 10. september 2008

Film-skolen

For godt en uge siden - nemlig i torsdags - var vi på Film-skolen i Avedøre. En meget spændende dag, fyldt op til renden med deadlines og underholdende opgaver. Vi lavede faktisk så mange ting, at jeg kun lige har valgt at skrive om de sjoveste.

Da vi kom til filmskolen blev vi meget hurtigt delt op i 3 hold. På vores hold skulle vi gå sammen to og to, og lave i alt tre film - om vores nøgler! Jeg var sammen med
Line, og mens hun filmede mig, fortalte jeg om mine 3 nøgler, det er utroligt svært at tale om sine nøgler i 2 min! Efterfølgende byttede vi, så jeg filmede hende, og tilsidst stillede vi kameraet op, så vi begge kunne fortælle om vores nøgler sammen. Da vi herefter skulle se alles film, gennem-analyserede vores underviser hver og én. Man kan blive overrasket over, hvad man kan finde ud af om en person ved at fortælle om nøgler!

Efterfølgende skulle vi finde på en reklamefilm til en reklame for kondomer. Det er virkelig noget der kræver, at man lægger hovederne i blød, for at kunne skiller sig ud fra mængden. Reklameidéen skulle vi udforme, så vi senere på dagen/aftenen kunne sælge den for underviserne og resten af klassen. Dermed indgik der også det, at kunne fremlægge, at være overbevisende og kunne sælge reklameidéen til andre. Til det har jeg kun én ting at sige: Rubber Stike - Score hver gang!

Den sidste ting jeg vil fortælle om, er vores stum-film. Da kl. var 18, tror jeg, fik vi nemlig vores sidste opgave for dagen. Vi skulle lave en stumfilm ud fra følgende ting: Der skulle indgå humor, en pointe, et dyr og vare max tre min, ydermere skulle det hele laves indenfor trekvarter-1 time. Jeg må sige, at det virkelig var den sidste energi, man måtte hive ud af sig selv på det tidspunkt, vi var sultne og trætte, men resultatet blev bedre end jeg havde forventet :)

Alt i alt var det en rigtig hyggelig dag. Den var stressende, frustrerende, sjov, spændende, anderledes, ja alt hvad man kunne forestille sig :) Jeg tror, alle er kommet lidt tættere på hinanden, og det er jo altid godt når vi skal bruge de næste to år sammen. Vi har nok alle sammen lært noget om dem vi går i klasse med. Snakken gik i hvert fald godt, på vej hjem i toget ;)

Ingen kommentarer: